5+1 dolog, amit érdemes tudnod a cékláról

5+1 dolog, amit érdemes tudnod a cékláról:

1.  Gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban
A cékla kiváló kálium-, kalcium-, vas-, szilícium- és magnéziumforrás, továbbá tartalmaz rezet, cinket, mangánt, ként, jódot, kobaltot, krómot, nikkelt, B1-, B2-, B6- és C-vitamint, folsavat, niacint és biotint is.

2. Májtisztító
Főleg sárgarépával kombinálva remek májtisztító hatása van. Zsírtalanítást végez a májban, ezzel tehermentesíti ezt a fontos szervet. Azonban nem ajánlott egyszerre túl sokat fogyasztani magában, mert a gyors reakció miatt hányingert, szédülést okozhat.

3. Várandósoknak ajánlott
Magas folsav tartalma miatt a cékla kifejezetten jó várandós hölgyeknek, hiszen a magzat számára nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folsav bevitele, főleg a terhesség korai szakaszában.

4. Sportolóknak ajánlott
Magas káliumtartalma miatt a cékla jótékony hatással van a testre, főleg az izomzatra. Ez akkor a legintenzívebb, amikor léként fogyasztjuk. Továbbá magas nitráttartalma javíthatja a sportteljesítményt.

5. Javítja a szellemi teljesítményt
A céklában található nitrogén-monoxid elősegíti  a vér áramlását, ezáltal fokozza az agyműködést.

+1. Nagyon finom szendvicskrém készíthető belőle
Céklakrémes szendvicsünktől még azok is el voltak ájulva, akik eddig nem szerették a céklát! Nyitás előtti próbanapjainkon osztatlan sikert aratott. Mindenképp érdemes egy esélyt adnod neki!  😉

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.